krótka historia firmy i charakterystyka działalności

Firma Stec Rally Art to profesjonalna stajnia rajdowa zajmująca się budową, przygotowaniem oraz serwisem samochodów rajdowych Mitsubishi Lancer, Ford Fiesta Proto oraz aut z grupy R5.

Stec Rally Art przygotowuje samochody do imprez motorowych na całym świecie: m.in. do Rajdowych Mistrzostw Świata, Europy i Polski. Założycielem i prezesem Stec Ralliart jest Zbigniew Stec, znany biznesmen i kierowca rajdowy, posiadający wieloletnie doświadczenie w przygotowywaniu do rajdów aut Mitsubishi.

W GRUDNIU 2001 ROKU W WARSZAWIE, PODCZAS OFICJALNEJ PREMIERY SAMOCHODU MITSUBISHI LANCER EVO VII, STEC RALLIART OTRZYMAŁO Z RĄK DYREKCJI MITSUBISHI MOTORS CO. OFICJALNY CERTYFIKAT UPRAWNIAJĄCY DO WYŁĄCZNEGO REPREZENTOWANIA W POLSCE FIRMY RALLIART – ŚWIATOWEGO DZIAŁU SPORTU MITSUBISHI. OBECNIE FILIA RALLIART W NASZYM KRAJU NOSI NAZWĘ STEC RALLIART.

 

Mitsubishi Stec Ralliart jest pierwszą w Polsce „stajnią rajdową”, zajmującą się profesjonalnym przygotowaniem samochodów do rajdów. Zbigniew Stec był jednym z pierwszych kierowców rajdowych startujących samochodem marki Mitsubishi i znacząco przyczynił się do popularyzacji samochodów japońskiego koncernu w sportach motorowych w naszym kraju. Początkowo firma oferowała samochody Mitsubishi Lancer Evo III przygotowane w grupie N, stopniowo poszerzając swoją ofertę aż do najnowszej generacji samochodów Mitsubishi Lancer Evo X. Bezpośrednie kontakty Zbigniewa Steca z zachodnimi firmami takimi jak Ralliart Germany oraz Co Sport z Wielkiej Brytanii, sprawiały, że zespoły rajdowe współpracujące ze Mitsubishi Stec Ralliart miały gwarancję wykorzystania najnowszych technologii w profesjonalnym przygotowaniu i serwisowaniu samochodów. Takiej gwarancji nie oferowała żadna inna firma w sporcie samochodowym w naszym kraju

 

W latach 1999 – 2001 Mitsubishi Stec Ralliart Polska nawiązała współpracę z kierowcami rajdowymi sponsorowanymi przez firmy będące liderami w swoich branżach gospodarki – Tomaszem Czopikiem reprezentującym Excellent Rally Team – producenta luksusowych łazieniek, oraz Marcinem Turskim występującego w barwach zespołu Mocne Rally i reprezentującego jeden z największych koncernów tytoniowych na świecie – firmę Reemtsma

 

W sezonie 2001 Zbigniew Stec kontynuował współpracę z Excellent Rally Team oraz Mocne Rally. Z usług Mitsubishi Stec Ralliart korzystali również kolejni kierowcy i zespoły rajdowe: Michał Bębenek (TC Dębica-Castrol Rally Team), Magdalena Cieślik (Karotka Rally Team) oraz Mariusz Stec (AS Rally Team). Zbigniew Stec serwisował również samochody dla kierowców z Ukrainy, Węgier i Bułgarii. Każda z eliminacji Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski liczy ok. 300 kilometrów odcinków specjalnych. W przypadku 8 rajdów daje to ponad 2400 kilometrów. W ciągu dwóch lat samochody przygotowane przez Mitsubishi Stec Ralliart pokonały ten dystans bez żadnej poważnej awarii technicznej.